03 تیر 1405

ایران به نفتکش های این کشور اجازه عبور از تنگه هرمز را داد

بلومبرگ نوشت، هند برای حل بحران انرژی خود با ایران مذاکره کرده و تاکنون ۸ نفتکش خود را از تنگه هرمز عبور داده است.

ایران به نفتکش های این کشور اجازه عبور از تنگه هرمز را داد

به گزارش گیلان فردا 24 بلومبرگ طی گزارشی نوشت: تانکر حامل ال‌پی‌جی در تلاش برای عبور از تنگه هرمز است که نشان‌دهنده تلاش این کشور برای کاهش بحران بی‌سابقه انرژی ناشی از بسته شدن تنگه هرمز است.

بر اساس داده‌های رهیابی محموله‌های نفتی، به نظر می‌رسد، کشتی «سارو شاکتی» با پرچم جزایر مارشال که حامل حدود ۴۵ هزار تن ال‌پی‌جی، امروز شنبه در مسیر شمالی از این آبراه عبور کرده، به سمت جزایر لارک و قشم ایران و سپس از کنار آنها گذشته و در جهت دریای عمان حرکت کرده است.

ال‌پی‌جی، معمولا به عنوان سوخت پخت‌وپز استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش، هند موفق شده تا پس از مذاکره دو جانبه با ایران از ۸ فروند نفتکش خود برای عبور از تنگه هرمز استفاده کند.

پیش از این بلومبرگ طی گزارشی نوشته بود، دولت هند برای اینکه پایگاه رای خود را در میان مردم از دست ندهد، بخش پالایش این کشور را تحت فشار گذاشته است./همشهری

بیگی

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

×
modal image
خانه جستجو اخبارها تماس با ما