بازگشت عقاب صحرایی به طبیعت ماسال
به همت یکی از شهروندان طبیعتدوست ماسالی و با تلاش محیطبانان اداره حفاظت محیط زیست ماسال، یک بهله عقاب صحرایی آسیبدیده پس از طی مراحل درمانی در زیستگاه طبیعی خود رها شد.
به گزارش گیلان فردا 24، حمید سلطانخواه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال با اشاره به تماس تلفنی یکی از شهروندان دوستدار طبیعت مبنی بر مشاهده یک عقاب صحرایی آسیبدیده گفت: محیطبانان منطقه شاندرمن بلافاصله به محل اعزام شده و این پرنده شکاری را برای اقدامات درمانی تحویل گرفتند.
سلطانخواه افزود: این پرنده پس از انتقال به اداره حفاظت محیط زیست، تحت مراقبت و مداوای تخصصی قرار گرفت.
وی گفت: این عقاب پس از بهبودی کامل و تأیید سلامت توسط کارشناسان، به زیستگاه طبیعی خود بازگشت و در آسمان ماسال رها شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال با اشاره به جایگاه زیستی این پرنده تأکید کرد: عقابها از گونههای حمایتشده و شکار ممنوع در ایران محسوب میشوند که نقش مهمی در کنترل جمعیت آفات و حفظ تعادل اکوسیستم دارند، این گونههای ارزشمند عمدتاً در مناطق کوهپایهای و شالیزارها زیست میکنند.
هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.