03 تیر 1405

بدهی ۲۰۰ میلیونی سایپا به یک پیتزا فروشی | حساب‌های بسته و زیان ۱۷۶ میلیاردی باشگاه صنعتی

در حالی که حساب باشگاه سایپا به دلیل بدهی بسته شده، این مجموعه عریض و طویل از صاف کردن بدهی خود با یک رستوران هم عاجز مانده است.

بدهی ۲۰۰ میلیونی سایپا به یک پیتزا فروشی | حساب‌های بسته و زیان ۱۷۶ میلیاردی باشگاه صنعتی

به گزارش گیلان فردا 24، گروه ورزشی باشگاه سایپا که روزگاری با نام‌هایی چون علی دایی در فوتبال ایران شناخته می‌شد، حالا درگیر بحرانی بی‌سابقه است؛ حساب‌های بسته، بدهی‌های انباشته و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های ساده‌ای مثل غذا، تصویری تازه از فوتبال بحران‌زده ایران ترسیم می‌کند؛ بحرانی که با جنگ و اختلال در صنایع مادر، حالا به حذف تدریجی باشگاه‌ها رسیده است.

جنگ در حال نابودی باشگاه‌ها است.

پیش از این در گزارشی اختصاصی پیرامون وضعیت باشگاه استقلال نوشتیم که شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس که تامین مالی باشگاه استقلال را برعهده داشتند امسال به مدیران تیم اعلام کردند نمی‌توانند پولی به باشگاه بدهند. این گزارش بازتاب قابل توجهی پیدا کرد و رسانه‌های دیگر نیز در روز‌های بعد به آن پرداختند. در نهایت سرپرست مدیرعاملی استقلال در مورد مشکلات مالی و احتمال انحلال تیم‌های استقلال در رده‌های مختلف صحبت کرد و از تلاش برای پیدا کردن منابع درآمدی دیگر گفت.

پیش از این وزارت صمت در نامه‌ای به سازمان لیگ از کناره‌گیری دو باشگاه سپاهان و فولاد خوزستان خبر داده بود. دلیل؟ عدم تامین منابع مالی بعد از حملات هوایی آمریکا و اسرائیل به کارخانه‌های فولاد. طبق شنیده‌ها نامه مشابهی برای باشگاه آلومینیوم اراک وجود دارد.

روز گذشته خبر رسیده که بازیکنان پیکان به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از باشگاه درخواست کرده‌اند کارخانه ایران‌خودرو به آنها به جای طلب ماشین بدهد.

در ادامه این دومینو حالا نوبت به سایپا رسیده است. باشگاهی که هم‌اکنون در رتبه چهارم لیگ آزادگان قرار دارد و در صورت از سرگیری مسابقات شانس صعود به لیگ برتر را دارد. البته اگر باشگاهی باقی بماند!

حال ماجرا پیتزا چیست؟

حساب‌های باشگاه سایپا این روز‌ها بسته شده و مدیران در تلاش هستند حساب را باز کنند. طبق اطلاعات رسیده برای باز شدن حساب به رقمی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیونی نیاز هست، اما باشگاه در تامین همین مبلغ ناچیز هم ناتوان مانده و کارخانه نیز کمکی نمی‌کند. از لنگ ۵۰۰ میلیون تومان ماندن باشگاهی مانند سایپا با این عظمت عجیب‌تر، ماجرای پیتزا‌ها و ساندویچ‌هایی است که بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه خورده‌اند، اما بعد از چند ماه هنوز پولش را پرداخت نکرده اند!

یک فرد مطلع در این زمینه گفت: باشگاه در چندین نوبت از یک فست‌فودی در محدوده اکباتان، که تامین غذای برخی باشگاه‌ها از جمله سایپا و تراکتور (زمانی که به تهران می‌آیند) را برعهده دارد، غذا سفارش داده است. غذا‌هایی نظیر پیتزا، همبرگر، فیله سوخاری. مجموع این سفارش‌ها به رقمی نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده، اما مدت‌هاست صاحبان آن رستوران در دریافت مطالباتشان ناکام مانده‌اند!

یکی از افراد نزدیک به باشگاه می‌گوید همه کارمندان از اینکه طلبکاران هر روز به باشگاه مراجعه می‌کنند، اما نمی‌توانند طلبشان را دریافت کنند شرمسار هستند، اما حساب‌های باشگاه بسته است و پولی وجود ندارد! طبق اسنادی که در اختیار خبرنگار رویداد۲۴ قرار گرفته، پای تمام فیش‌های صادر شده توسط رستوران نوشته: تسویه نشده!

با شروع جنگ و مشکلاتی که برای کارخانه در زنجیره تامین و سایر موارد رخ داده، وضعیت اقتصادی باشگاه سایپا پیش از گذشته دچار مشکل شده است. معجون زیان انباشته و موشک کاری کرده تیمی که یک روز سرمربی‌اش علی دایی بود و در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رفت، امروز در پرداخت پول پیتزا و همبرگر مانده باشد!

حال باید دید سرنوشت این باشگاه قدیمی کشور به کجا خواهد رسید. اینکه کارخانه سایپا با وجود انحصار در کشور و مشتریانی که هرگز تمامی ندارند و حاضرند محصولات این کارخانه را با هر قیمتی بخرند نمی‌تواند باشگاه ورزشی‌اش را ساپورت مالی کند بسیار تاسف‌آور است./ رویداد24

بیگی

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

×
modal image
خانه جستجو اخبارها تماس با ما