بررسی مشکل رعایت نشدن استاندارد در ساختمانها با حضور معاون رئیس جمهور
فرزانه انصاری امروز در جلسه شورای استاندارد گیلان، بر رعایت استاندارد در ساختمان ها، آسانسورها و شهربازیها تاکید کرد.
به گزارش گیلان فردا 24، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز در جلسه شورای استاندارد گیلان، در خصوص لزوم استانداردسازی آسانسورها و شهربازیها و اجرای قوانین در جلسات شهرداریها و نظام مهندسیها و سازمان نظام مقررات فنی کشور و همچنین مصالح ساختمانی و رعایت استاندارد در محل ساختمانها تاکید کرد.
فرزانه انصاری با بیان اینکه در ساختمانهای قدیمی مشکل انرژی وجود دارد افزود: برای جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمانها رعایت استانداردهایی برای صدور گواهی برچسب انرژی مطرح است که از این به بعد باید حتما در خصوص ساختمانهای جدید رعایت شود.
وی همچنین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما یکی از دغدغههای سازمان ملی استاندارد را ارتقای استاندارد در همه زمینهها عنوان کرد و گفت: امیدواریم در بحث استانداردسازی بر اساس سند تقویت و توسعه نظام استاندارد و بر اساس مقررات فنی کارها را پیش ببریم که پس از رسیدن به نتایج قابل قبول اطلاع رسانی خواهد شد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین با اشاره به اینکه استاندارد در مجامع بین المللی و کریدور که در بنادر ما به خصوص در گیلان وجود دارد، گفت: امروز هم یک تفاهم نامهای با منطقه آزاد انزلی در خصوص یکسان سازی رویههای ارزیابی انطباق بین کشور ایران و کشورهای عضو اوراسیا و همچنین کشورهای عضو سازمان همکاریهای بین المللی شانگهای برای همگام سازی و تسهیل تجارت و استانداردسازی با رویههای سازمان ملی استاندارد داریم که موجب رونق تجارت در صادرات و واردات به ویزه در بحث کالاهای ایرانی خواهد شد.
تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی در گرو بهرهوری و استانداردسازی است
استاندار گیلان هم در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه استاندارد در بین مردم اظهار کرد: ایمنی و رفاه مردم در پروژههایی نظیر مسکن یک اصل اساسی است.
هادی حقشناس با مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی در ایران و کشورهای منطقه گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در ایران حدود ۴۰ درصد است، در حالی که این عدد در برخی کشورهای همسایه به ۵۰ درصد میرسد، این تفاوت ۱۰ درصدی به زبان ساده یعنی جمعیت فعال و شاغل آنها بسیار بیشتر از ماست.
هادی حق شناس با تأکید بر لزوم رعایت استانداردهای فنی خاطرنشان کرد: تمامی استانداردهایی که ضامن سلامت و ایمنی جامعه باشد به مردم آرامش میدهد.
وی با اشاره به اهداف برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: ما برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی، چارهای جز ارتقای بهرهوری نداریم، بخشی از این بهرهوری مستقیماً از مسیر استانداردسازی فرآیندهای تولید و خدمات میگذرد، لذا اگر نرخ مشارکت و بهرهوری ما نسبت به کشورهای همسایه پایینتر است، یکی از دلایل اصلی آن، فاصله گرفتن از استانداردهای نوین آموزشی و صنعتی است.
همچنین در این جلسه برخی از مدیران و مسئولان استان دغدغهها، مشکلات و راهکارهای خود خود در حوزههای مختلف استاندارد بیان کردند./ خبرگزاری صدا و سیما
بیگی
هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.