03 تیر 1405

بهروز عطایی از شرایط والیبال می گوید؛ باید با تمام قوا در لیگ ملت‌ها شرکت کنیم/ تعطیلی لیگ؟ ورزش اولویت زمان جنگ نیست!

با وجود همه مشکلات و شرایط جنگی کشور تیم ملی باید در لیگ ملت‌ها با تمام توان شرکت کند، چون نتیجه این رقابت‌ها روی سهمیه المپیک ما تاثیر می گذارد. مثل همه رشته‌های ورزشی والیبال هم بعد از تجاوز نظامی امریکا و اسراییل به خاک کشورمان تعلیق شد تا اینکه پس از بررسی شرایط فدراسیون و سازمان لیگ رای به تعطیلی رقابت‌ها در حالت نیمه‌کاره دادند.

بهروز عطایی از شرایط والیبال می گوید؛ باید با تمام قوا در لیگ ملت‌ها شرکت کنیم/ تعطیلی لیگ؟ ورزش اولویت زمان جنگ نیست!

به گزارش گیلان فردا 24 ، بعد از اینکه تکلیف لیگ مشخص شد همه توجهات سمت تیم ملی رفت که باید در آینده‌ای نزدیک در لیگ ملت‌ها شرکت کند. روبرتو پیاتزا، سرمربی ایتالیایی تیم ملی از خارج کشور شرایط را در نظر گرفت و با هماهنگی فدراسیون قرار بر این شد اردوی نخست آماده‌سازی تیم ملی در داخل برگزار و تیم سپس راهی ترکیه شود برای ادامه آماده‌سازی. طبق برنامه مشخص شده نخستین بازی ایران در لیگ ملت‌ها روز 21 خرداد در برزیل برگزار می‌شود. برای بررسی اتفاقات رخ داده یعنی تعطیلی لیگ و وضعیت آماده‌سازی تیم ملی و همین‌طور مسابقات مهم پیش رو با بهروز عطایی، سرمربی قبلی تیم ملی و از مربیان لیگ برتری کشورمان تماس گرفتیم. 

عطایی در ابتدا در مورد تعطیلی لیگ و اینکه آیا این کار به والیبال کشور لطمه وارد می‌کند یا نه، اظهار داشت: ببینید به هر حال وقتی که فدراسیون تصمیم می‌گیرد، قطعا همه جوانب را در نظر گرفته است. مهم این است که سلامت بازیکنان، مدیران و مربیان حفظ شود و این مساله‌ای است که مطرح و در وضعیت جنگی، غالبا امنیت جانی اولویت است. ورزش هم دیگر اولویتِ زمان جنگ نیست. همه می‌دانند که ورزش اولویت زمان جنگ نیست. رشته‌هایی مثل فوتبال پیش‌بینی فضای امنیتی را کردند و مسابقات تعلیق شد. رشته‌هایی مثل بسکتبال و هندبال تعطیل شد. سلامت ورزشکاران و جامعه والیبال هم برایش مهم بود و اعلام کرد که مسابقات تعطیل است. فدراسیون یک استراتژی درست اتخاذ و لیگ را به شکل درستی تعطیل کرد. 

عطایی با اشاره به دعوت از 30 بازیکن به اردوی نخست داخلی و همین‌طور دوری پیاتزا از تیم ملی گفت: مربیان ما معمولا دوشغله هستند و هم در سطح ملی و هم به صورت همزمان در سطح باشگاهی کار می‌کند و تا مسابقات باشگاهی‌شان به پایان نرسد به تیم ملی ما ملحق نمی‌شوند. 

مربی سابق تیم ملی والیبال ادامه داد: خب اطلاعاتی که در اختیار ما هست و مثل سنوات گذشته است، نشان می‌دهد بخش اول اردو که دهم اردیبهشت ماه شروع می‌شود زیر نظر کادرفنی داخلی استارت می‌زند. کادر ایرانی تیم را آماده می‌کند و بعد از آن هم تیم عازم ترکیه می‌شود برای ادامه تمرینات که آنجا ‌آقای پیاتزا به تیم ملحق می‌شود و در واقع لیست فیلتر شده را در اختیار می‌گیرد و کار را ادامه می‌دهد. فکر می‌کنم این بهترین روش آماده‌سازی باشد با توجه به مشکلاتی که برای ما به وجود آمد و شرایط لازم را برای برگزاری بازی‌های دوستانه و اقدامات آماده‌سازی نداریم. در این مسیر فدراسیون با وجود اینکه باید هزینه‌های بالایی را تقبل کند ولی شرایط فنی را دارد، آماده می‌کند که بعد از اردوی ۲۰ روزه تیم به ترکیه برود و آنجا تدارکات و کارشان انجام شود و ملحق شوند به مسابقات لیگ ملت‌ها که در دو قاره برگزار می‌شود. در این دوره ما دو مرحله داریم. فکر می‌کنم یک روندی است که حالت  درستی دارد. 

از بهروز عطایی سوال کردیم استراتژی تیم ملی در این دوره چه باید باشد؟ کسب نتیجه؟ جوانگرایی یا آماده‌سازی برای تورنمنت‌های آینده؟ عطایی پاسخ داد: استراتژی را فدراسیون تعیین می‌کند و سرمربی تیم ملی که این مساله مهمی است. ولی چیزی که وجود دارد، این است که ما در سالِ نزدیک به المپیک هستیم و رنکینگِ مسابقات لیگ ملت‌ها برای ما خیلی مهم است و مسابقات مهمِ بازی‌های آسیایی را هم در پیش داریم، در واقع همان المپیک آسیایی. نتیجه این رقابت‌ها برای وزارت ورزش اولویت انکارناپذیر دارد. در ادامه مسابقات قهرمانی آسیا انتخابی المپیک را برای ما ممکن می‌سازد. پس طبیعتا باید با تمام قوا برویم و از بهترین امکانات خودمان برای موفقیت و رسیدن به المپیک استفاده کنیم. این بخش اول کار است.( اعتماد آنلاین )

بیگی

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

×
modal image
خانه جستجو اخبارها تماس با ما